Tuesday, December 16, 2008

စဥ္းစားတဲ့အခါ
ေခြငွားဆုိင္ဖြင့္ဖုိ႔ စဥ္းစားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေခြေပ်ာက္တဲ့ကိစၥ၊ ေခြပ်က္စီးတဲ့ကိစၥ စတာေတြကုိ စဥ္းစားဖို႔လုိသလုိ၊ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးကလည္း အေရးႀကီးလွပါတယ္။ ဆက္ဆံေရးလုိ႔ဆုိရာမွာ ေခြငွားဆုိင္တစ္ဆုိင္အေနနဲ႔ ဆုိင္ဝန္ထမ္း ထားမယ္ဆုိရင္ ဝန္ထမ္းနဲ႔ ဆုိင္ရွင္ဆက္ဆံေရး၊ ဝန္ထမ္းနဲ႔ ေခြငွားသူ(customer)ေတြရဲ႕ ဆက္ဆံေရး စတာေတြကုိ အထူးဂ႐ုစုိက္ဖုိ႔ လုိတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ ဆုိင္ရွင္ေတြက ဆုိင္ကုိဝန္ထမ္း လက္ထဲအပ္ထားတာမ်ားရင္ ဆုိင္ရဲ႕တုိးတက္မႈႏႈန္းဟာ ျမင့္သင့္သေလာက္ ျမင့္မလာႏုိင္ပါဘူး။ တခ်ဳိ႕ဝန္ထမ္းေတြက ေခြငွားသူေတြအေပၚမွာ စိတ္မရွည္ၾကဘူး၊ တစ္ေခြက ႏွစ္ေခြရွာခုိင္းတဲ့အခါ၊ ၾကည့္ၿပီးသား အေခြကုိ ျပန္လဲခ်င္တဲ့အခါ ငွားသူကုိ မေခ်မငံဆက္ဆံတာမ်ဳိးေတြ ရွိတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလုိဆက္ဆံေရးဟာ ဆုိင္ကိုထိခုိက္ေစတယ္ဆုိတာကုိ လုပ္ငန္းရွင္ေတြကေတာ့ သေဘာေပါက္ၾကပါတယ္။ လုပ္ငန္းရွင္တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဆုိင္မွာဝန္ထမ္းထားတဲ့အျပင္ ကိုယ္တုိင္ကုိယ္က်လည္း ဦးစီးၾကတာေတြ႕ ရပါတယ္။ "ေခြလာငွားတဲ့သူေတြက ကုိယ့္ဆီကုိ ပုိက္ဆံလာေပးတဲ့ သူေတြပါလားဆုိတဲ့ စိတ္ကုိ ကြၽန္မတင္မကဘူး၊ ဆုိင္ကဝန္ထမ္းေတြကုိပါ ေမြးခုိင္းပါတယ္။ အၿမဲတမ္း custo-merမွန္တယ္ဆုိတာကုိ နားလည္ေအာင္ သူတုိ႔ေတြကုိ ေျပာျပထားတယ္။ ကြၽန္မ ကုိယ္တုိင္လည္း ေခြလာငွားတဲ့သူေတြ စိတ္ေက်နပ္ေအာင္၊ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ အၿမဲလုပ္ေပးတယ္၊ ကုိယ့္ဆုိင္ထဲကုိ ဝင္ၿပီးတဲ့သူဟာ ဘာမွမငွားဘဲ ျပန္ထြက္သြားရင္၊ ဒါမွမဟုတ္ ကုိယ့္ေဖာက္သည္ သူမ်ားဆုိင္ ေရာက္သြားရင္ ကုိယ္ညံ့လုိ႔ပါ" လို႔ သီရိေမ ေခြငွားဆုိင္မွ ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
ဗီဒီယုိအငွားဆုိင္တစ္ဆုိင္ကေန တစ္ေန႔တစ္ေန႔ အနည္းဆုံးလူ၅ဝ၊ ၁ဝဝ ကုိ နာရီပုိင္းေလး ျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ေက်နပ္မႈ ေပးႏုိင္ရင္ ဒီလုပ္ငန္းဟာ ေအာင္ျမင္တာပဲဆုိတာကုိ သိခဲ့ရပါတယ္။ ေခြငွားဆုိင္တစ္ ဆုိင္ဖြင့္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေခြဆုိင္သုံးေလးဆုိင္ကုိ အရင္ေမးျမန္းေလ့လာၿပီးမွ ဖြင့္ပါလုိ႔ အႀကံျပဳလုိပါတယ္။

No comments: